ESBOTZEM UN PONT!
Objectius:
- Relacionar la destrucció de ponts amb la guerra.
- Desenvolupar el pensament crític (fer hipòtesis).
Espai i durada:
Es realitza al gimnàs del centre i dura aproximadament una hora.
Material:
Material tou.
Desenvolupament:
El primer que es fa en aquesta activitat és separar els alumnes en dos
grups. Se’ls explica que són dos bàndols contraris i que un d’ells vol entrar
al territori de l’altre. L’única via d’accés que hi ha entre els territoris és
una construcció de material tou.
Un cop cada bàndol està al seu territori, separats pel material tou, se'ls
planteja la següent pregunta: "Com podem aconseguir que un bàndol no entri
al territori de l'altre?".
La resposta que esperem que sorgeixi és la de tirar la construcció de
material tou a terra. A continuació començarà l'activitat de reflexió,
plantejant-los en quins casos es pot haver donat aquesta situació. A partir de
les seves hipòtesis i reflexions, amb l’ajuda del docent, l’esperat és que els
alumnes diguin que el material tou representa un pont i que es pot haver de
destruir per alguna situació de guerra.
Així, doncs, una vegada deduïda aquesta relació se’ls plantejarà la
pregunta “Per què la majoria de ponts d’Olot són de nova construcció?”, la qual
seran capaços de respondre a partir de les reflexions anteriors. A partir
d’aquí es podrà fer una pluja d'idees sobre el que saben de la Guerra Civil Espanyola, aconseguint d'aquesta manera que exposin els coneixements previs que en tenen i despertant alhora el seu interès.
És important destacar que l’activitat és un joc de rol. Durant el seu desenvolupament els alumnes es posicionen en un bàndol i simulen la destrucció d'un pont. No és fins després d'haver realitzat les seves hipòtesis i reflexions que es contextualitzen amb els continguts a desenvolupar durant la unitat didàctica. Per tant, ens adonem que aquesta activitat els serveix per connectar la seva experiència amb els contiguts a treballar per tal d'obtenir un aprenentatge més significatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada